Trivselspolitik

Formålet med Hvidovre Svømmeklubs trivselspolitik er at skabe et trygt, inkluderende og positivt miljø for alle medlemmer, deres familie, frivillige og ansatte. Trivselspolitikken skal danne rammerne om et trygt og inkluderende miljø og dermed sikre, at alle føler sig respekteret, værdsat og motiveret til at bidrage til fællesskabet.  

  1. Respekt og inklusion  

  • Alle skal behandles med respekt og værdighed, uanset alder, køn, etnicitet, religion, seksuel orientering eller andre personlige forhold. 

  • Mobning, diskrimination, vold, chikane og krænkende adfærd tolereres ikke - hverken i eller udenfor svømmehallen, ved sociale arrangementer eller på digitale platforme.   

 

  1. Kommunikation og adfærd  

  • Al kommunikation, både mundtlig og skriftlig, skal være respektfuld og fremmende for det gode samarbejde.  

  • Konflikter søges løst gennem dialog og med respekt for hinandens synspunkter. 

  • Alle opfordres til at tale med en ansvarlig i klubben, hvis de oplever problemer.  

 

  1. Tryghed og sikkerhed  

  • Klubbens sikkerhedsprocedurer skal overholdes for derigennem at skabe tryghed for alle, både i og uden for bassinet.  

  • Alle aktiviteter skal foregå i trygge rammer med fokus på fysisk og mental trivsel.  

 

  1. Engagement og samarbejde   

  • Trivsel er et fælles ansvar, og alle opfordres til at bidrage positivt.  

  • Vi opfordrer alle til at bidrage aktivt til klubbens fællesskab, fx ved at deltage i arrangementer eller hjælpe som frivillige.   

  • Vi værdsætter samarbejde og hjælper hinanden, både i det daglige og ved særlige arrangementer 

 

  1. Håndtering af bekymringer og konflikter  

  • Bekymringer eller konflikter håndteres i en åben og respektfuld dialog.  

  • Alvorlige overtrædelser af trivselspolitikken kan medføre sanktioner som fx advarsler eller eksklusion.  

 

  1. Ansvar og opfølgning  

  • Bestyrelsen er ansvarlig for at implementere og vedligeholde trivselspolitikken. 

  • Politikken evalueres løbende i samarbejde med medlemmer, ansatte og frivillige for at sikre, at den er tidssvarende, effektiv og meningsfuld.  

  • Forslag til forbedringer af trivselspolitikken er altid velkomne.  

 

Denne trivselspolitik er et fælles ansvar og gælder for alle, der er en del af Hvidovre Svømmeklub. Sammen kan vi skabe en klub, hvor alle trives og føler sig velkomne! 

Ved mistrivsel eller opførsel, der strider mod trivselspolitikken kan der rettes henvendelse til: 

Svømmeskole: Karina Birkebæk svoem@hvsk.dk – telefon 52 11 02 48 

Konkurrenceafdeling: Mads Glæsner mads@hvsk.dk – telefon 21 96 52 53 

Øvrige henvendelser: Hvidovre Svømmeklubs bestyrelse bestyrelse@hvsk.dk  

VORES SAMARBEJDSPARTNERE