Her finder du svar på lidt af hvert


Vi opfordrer alle til at gennemgå denne side, inden du besøger svømmehallen for første gang. Det vil hjælpe dig med at være godt forberedt til en positiv oplevelse.

Hvis du på et tidspunkt har spørgsmål under din tid i Hvidovre Svømmeklub, anbefaler vi, at du starter med at tjekke her – måske har andre haft det samme spørgsmål før dig.

 

Vi stræber altid efter at blive bedre, og her har vi brug for din hjælp!

Vi arbejder løbende på at gøre det nemt og hurtigt at finde de informationer, du har brug for på vores hjemmeside. Derfor bliver denne FAQ konstant opdateret og udvidet.

Har du et spørgsmål, som ikke er besvaret her, så tøv ikke med at kontakte vores ansatte. De vil sørge for, at det bliver tilføjet til FAQ'en.

Hvornår åbner I for tilmeldinger? 


Vores sæson løber fra august til maj. I maj åbner vi for tilmelding for svømmere, der har deltaget i den forgangne sæson. To uger senere åbner vi for alle andre. 

Ved sæsonafslutning sender trænerne holdanbefalinger til alle svømmere. Disse anbefalinger er baseret på svømmernes niveau og udvikling. Du er fri til at vælge hvilket hold du vil, men vi anbefaler, at du følger trænernes råd 😊. 

Er du ny og usikker på, hvilket hold der passer bedst, kan du finde hjælp på vores hjemmeside under “Hvilket hold?” eller læse holdbeskrivelserne for de forskellige hold. Du er også altid velkommen til at kontakte kontoret. 

Kvalitetsleder: Sofie Bak - coach@hvsk.dk 
Svømmeskoleleder: Karina Birkebæk - svoem@hvsk.dk 

Kan jeg få en prøvetime inden jeg tilmelder mig? 

Vi kan af sikkerhedsmæssige årsager desværre ikke tilbyde prøvetimer på vores faste hold. Hvis du ikke er tilmeldt et hold og der sker dig noget, har vi ingen kontaktoplysninger på dig. Når du er tilmeldt et hold, fremgår du af trænerens holdliste og du skal derfor være medlem og tilmeldt et hold for at deltage i undervisningen i Hvidovre Svømmeklub. Passer niveauet eller tidspunktet ikke, vil vi altid være behjælpelige med at flytte dig til et andet hold. 

Du har efter din tilmelding mulighed for at fortryde dit medlemskab. Betingelserne findes på vores hjemmeside under “Brugerbetingelser” 

 

 

Fik I tilmeldt det rigtige familiemedlem? 


Vi oplever ofte, at det godt kan drille lidt med tilmeldingerne. Tjek derfor dine profiloplysninger under "Min Profil" --> "Gå til Profil". 
Husk at holde øje med det lille hvide flueben - det er dét, der styrer, hvilket familiemedlems profil, du er aktiv på. 

 

 

Skulle uheldet alligevel være ude, skal I bare kontakt kontoret.  

Kvalitetsleder: Sofie Bak - coach@hvsk.dk 
Svømmeskoleleder: Karina Birkebæk - svoem@hvsk.dk 

Hvad skal jeg have med?


Vi har alt det udstyr og de hjælpemidler, der skal bruges til svømmeundervisningen ude i hallen. Du skal bare sørge for at have dine egne ting med. 

Pak en taske med følgende ting: 

Badetøj 

Svømmebriller ev. badehætte

Håndklæde 

Badesko 

Sæbe til vask efter svømning 

Hvorfor er leg en vigtig del af vores undervisning?


Vi bliver nogle gange spurgt, hvorfor vi prioterer leg i vores undervisning. Det gør vi af flere årsager. Når vi leger, slår vi hjernen fra, og er måske ikke lige så bange, for at få hovedet under vand, springe fra kanten, eller svømme ud, der hvor der er dybere.  

Leg er også med til at gøre at vi kan øve det samme flere gange i træk i forskellige øvelser, mens det stadig forbliver sjovt. Der er altid en årsag til legen, hvad enten den har et socialt eller læringsmæssigt formål. 

Vi skal huske at der er mange måder at lære og svømme på. Det starter alt sammen med tryghed og sjov i vand 😊  

Jeg er syg, men kan sagtens svømme


Nej, der er vi ikke enige. 

Hvis man er syg, kan man ikke være med til svømning. Vi ønsker ikke, at smitten bredes til andre svømmere eller personalet. 

Derudover kan vi risikere at skulle lukke svømmehallerne, så hellere bliv hjem og bliv frisk 😃

Kan jeg svømme en anden gang hvis det er aflyst?


Vi bestræber os på ikke at aflyse undervisningen, men grundet helligdage, uheld i svømmehallen (fx fækale udslip eller opkast), tekniske problemer, akut sygdom eller stævner, vil der i løbet af en sæson forekomme aflysninger. Som det fremgår af vores købs- og medlemsbetingelser, gives der ingen refusion eller erstatningsundervisning, når træningen aflyses. Ved tilmelding opnår du et medlemskab af Hvidovre Svømmeklub, og betalingen er for et medlemskab og ikke et bestemt antal svømmegange. Vi bestræber os dog altid meget på ikke at aflyse planlagt undervisning. 

For at undgå opkast og efterfølgende aflysninger anbefaler vi, at der ikke spises lige inden svømning. Snak desuden med jeres børn om vigtigheden af at fortælle, hvis man har eller får det skidt. 

Kan jeg få job hos jer?

Skal du være en del af trænerstaben i HVSK? 

Er du glad for vand? Har du lyst til at dele din passion og inspirere andre? Så er det måske dig, vi leder efter! 

Hjælpetrænere 13-17 år 
Trænere +18 

Vi søger hjælpetrænere og trænere der:  

  • kan lide at være i vandet 

  • er glade og imødekommende  

  • er mødestabile og ansvarlige 

  • kan lide at hjælpe andre 

  • går eller har gået til svømning  

OBS: For at blive træner skal du være fyldt 18 år og kunne gennemføre en bassinlivredderprøve.  

Har du spørgsmål eller ønsker du mere information om vores forening, kan du kontakte os: 

Svømmeskoleleder Karine Birkebæk: Svoem@hvsk.dk 

Kvalitetsleder Sofie Bak: coach@hvsk.dk 

Hvem skal jeg kontakte?


Vi har flere dygtige fastansatte, der er klar til at svare på spørgsmål. 

K-afdeling:  

Cheftræner: Mads Glæsner - mads@hvsk.dk 

 

Økonomi: 

Henriette Krog-Andersen – Finans@hvsk.dk OBS! Træffes kun torsdage 

 

Svømmeskole: 

Kvalitetsleder: Sofie Bak – coach@hvsk.dk 

Svømmeskoleleder: Karina Birkebæk - svoem@hvsk.dk  

VORES SAMARBEJDSPARTNERE